keskiviikko 8. lokakuuta 2014

Ravintoterapeutin tapaaminen 12 (part 3)

Ja se toinen juttu mistä puhuttiin ja joka sai minut ymmälleen; roikkokeskustelu.

RT:ni otti asian puheeksi ja kysyi missä mielestäni mennän. Ja kerroin, että en ole vielä kokenut mitenkään ongelmaksi. Tokihan löysää nahkaa on. Vähän joka puolella, mutta mielestäni ihmeen vähän. Enkä koe, että suuremmin haittaisivat. Mahanahkan alunen on tietysti koko ajan enemmän tai vähemmän hikinihkeä, mutta hiertymiä tms ei ole ilmaantunut.

Itselleni mahdollinen roikkoleikkaus ei ole vielä tullut mieleenkään, koska silkkaa läskiä on vielä reilusti. RT:ni oli kuitenkin sitä mieltä, että hän keskustelee kirurgin kanssa käytännöistä ja kriteereistä. Ja tiedustelee, missä vaiheessa minulle varataan vastaanottoaikaa hänelle.

Huh!

6 kommenttia:

  1. Minäkin välillä ajattelen, että mitä jos tuo viimeinen selässä oleva makkara ei olekaan läskiä vaan löysää nahkaa? Mitä jos, kun vatsa tästä vielä pienenee, niin mulle jääkin kummaa hyllyvää. Minä olen oikeasti kyllä alusta alkaen pelännyt sitä roikkuvaa nahkaa.

    Olen jokusen jakson noita jenkkilaihduttajia katsonut. Joskus joku on saanut palkinnoksi sen leikkauksen, kaikki ei. Siinä olet jostain 200 kilosta hetkessä laihduttanut 70 kiloiseksi eikä se nahka tasan tarkkaan ole voinut minnekään kokonaan kadota. Minusta noissa kaikissa formaaateissa pitäisi olla se leikkaus automaattinen palkinto.

    Mutta ihanaa, että susta pidetään huolta tässäkin asiassa

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllähän sitä nahkaa varmaan jää. En vaan vielä ole ajatellut sitä sen enempää.

      Sitä olen kyllä ajatellut, että mitäs sitten tapahtuu jos mahdollisen kiristyksen jälkeen lihoo😁

      Poista
  2. Mikään leikkaus ei ole ihan pikku juttu, vaikka itse operaatio olisikin rutiininomainen. Kyllä sinun kannattaa jo miettiä asiaa ja käydä läpi tulevaa leikkausta. On se kuitenkin henkinen juttu siinä missä esteettinen. Taas yksi askel otettavaksi ja kynnys ylitettäväksi. Onneksi sinulla on siellä ammattilaisia tukemassa, neuvomassa, ja auttamassa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eikä varsinkaan minun kohdallani. Minun oma tiimini ajattelee paljon valmiiksi puolestani.

      Poista
  3. Muistan monta vuotta sitten nähneeni jonkun jenkkiohjelman, jossa joku oli laihduttanut satoja ja satoja kiloja. Silloin lääkäreiden huolena oli jotenkin, että se olisi mahdootnta/vaikeaa tehdä se roikkoleikkaus.
    Varmasti on tekniikat kehittyneet tähän päivään mennessä huomattavasti. Voithan aina käydä lääkärin kanssa juttelemassa ja kuulemassa missä mennään ja mikä on nykytilanne - sehän ei sido mihinkään :)

    VastaaPoista
  4. Näin minä ajattelin, että menen kuuntelemaan jos lähete laitetaan menemään. Saan ainakin kysyttyä valmiiksi askarruttavat asiat. Ja vastauksen siihen, että milloin on ajankohtaista.

    VastaaPoista