lauantai 5. heinäkuuta 2014

Ravintoterapeutin tapaaminen 10 (part 2)

Keskustelimme tästä kilojumista. Ja on aivan käsittämätöntä, että minä en saanut nuhteluja, moralisointia, saarnaa. Vaikka painoa oli tullut takaisin päin.

Päinvastoin - ilmoille heitettiin ajatus, että jos tietoisesti keskittyisimme välillä saavutetun ylläpitämiseen. Ja tietoisesti nautin menneistä kiloista. Joka on valtava määrä! Ja tietoisesti nautin nykyisestä minästäni.

Oikeasti tiedostaisin saavutuksena sen, että paino on pysynyt näissä lukemissa nyt lähes puoli vuotta.

Että minun RT osaa nykiä oikeista naruista. Tämähän on valtava saavutus. Aikaisempien kadonneiden kilojen syöminen takaisin (ekstran kanssa) on onnistunut minulta 2 - 3 kuukaudessa. Nyt kun oikein mietin sitä, niin tosiaankin minä olen pystynyt lihomaan 20 -30kg minimaalisen pienessä ajassa.

Yhdessätuumin tulimme siihen tulokseen, että mitään tehokuuria emme ota käyttöön. Minä olin miettinyt sitäkin vaihtoehtoa, koska joskus olimme puhuneet, että hänellä on tarvittaessa järeämpiäkin keinoja
Mutta molemmilla oli selvä näkemys siitä, että ei sotketa minun pääkoppaa nyt millään kuurilla. Koska olen sisäistänyt kuitenkin tämän säännöllisyyden ja kyllä se taas jossain vaiheessa alkaa tuottamaan tulosta.

Tämä oli niin hyvä käynti. Minun on ollut hyvä olla ja valintojen teko on jälleen helppoa.

2 kommenttia:

  1. Oikea asenne! Ja ihana tuo sinun ravintoterapeuttisi, tuntuu oikeasti ymmärtävän miten pysyviä tuloksia saadaan aikaan. :) Painon pitäminen tasaisena on huikea saavutus ja lupailee hyvää tulevaisuuden kannalta. Mitä sitten vaikka viettäisit seuraavatkin puoli vuotta tuossa 95-100kg painossa? Elämänlaatusi on varmasti parempi kuin aiemmin ja sehän on ainoa mikä merkitsee. Kun kroppa "tottuu" nykyiseen painoon ja sitä ylläpitävä elämäntapa vakiintuu, riski siihen että taantuisit takaisin entiseen pienenee varmasti koko ajan. Ja vaikka joskus kun olet saanut painon sinne 80 kg hujakoille (tai mitä tavoitteletkaan) niin tapahtuisi "lipsahdus", niin se varmaan pysähtyisi tähän nykyisen painon tietämille eikä hurahtaisi enää takaisin sinne järjettömiin lukemiin.

    Voisitko tehdä joskus sellaisen Päivän ruuat -postauksen? Eli mitä syöt tyypillisesti tässä nykyisessä painossa ja minkälaisella rytmillä? Sellaiset postaukset inspiroivat ainakin minua tavoittelemaan säännöllisyyttä ja järkeviä valintoja. :) Erityisesti kun itselläkin on ruokavaliossa rajoituksia ja joutuu välillä vaivaamaan päätään miten koostaa ruoka-annokset terveellisesti allergioiden puitteissa. Samoin olisi kiva kuulla miten liikut/olet aktiivinen tällä hetkellä, keuhkokuumeen ym. hellitettyä.

    Hurjasti tsemppiä sinulle! Tiedätkö että tarinasi antaa toivoa ja kannustaa meitä muitakin?

    VastaaPoista
  2. Minä todella toivon, että nämä jorinani kannustaisivat muitakin! Vaikka vaan yhtä - sekin on paljon.

    Tiedätkö, että tällaiset kommentit kannustavat minua paljon. Tunnen, että olet hengessä mukana😊. Te kaikki ja kaikkien kommentit auttavat minua eteenpäin!

    Keskustelimme tuosta, että jos pidetään tavoitetta jonkin aikaa näissä kiloissa. Ja ollaan tästä tyytyväisiä. Ja niin hassulta kuin se
    kuulostaakin, niin minusta tuntuu kuin villakoiran ydin olisi taas löytynyt. Kun minä sain päästäni pois kaikki ajatukset laihduttamisesta ja tavoitteista! Kun minä jälleen keskityn vain olennaiseen😊. Säännölliseen syömiseen. Pidän asiat yksinkertaisina.

    Minä syön 4-5 kertaa päivässä. Pyrin pitämään välit n. 4 tunnissa. Kasviksia/vihanneksia menee 500-1000g päivässä, Hedelmiä 2-3. Marjoja 400-500g. Minun herkkuani SKYRiä syön 2-3 päivässä ja raejuustoa 400g. Sitten kun iskee lihanhimo niin syön naudanlihaa 100-150g. Nesteitä n. 2l.

    Tuo on sellainen perusjuttu. Jos ruokailen ulkona, niin pihviannos on valintani. Jäätelöä menee myös päivittäin. Valintani on yleensä pehmis ilman kastikkeita, mutta välillä otan esim. salmiakkirakeita.

    Minä voin joskus tehdä "ruokapäiväkirjaa", muttavarmakdi en lupaa.

    VastaaPoista